V roce 2003 sbalily Adéla Kratochvílová a Dáša Heiland Trávníková KUFR, oblékly pruhované oblečky a vyrazily „do světa“ se žonglérskou klaunérií Tančíček Adušiadáši. Tak vzniklo Divadlo KUFR.
V prvním roce existence divadla vznikla kromě Tančíčku i pohádka Velký Fuk. V dalších letech se zrodilo chůdové divadlo Balady Nevěsty a Smrti, divadelně- akrobatická klaunérie Dvojka (vpravo nahoře), různé kejklířské, akrobatické, ohňové, pouliční či vnitřní produkce pro děti i dospělé včetně karnevalů. V roce 2007 jsme poprvé uvedly představení Židovka aneb Žonglování se životem, které bylo věnováno tématu holocaustu (derniéra v roce 2018). Židovka se dočkala přibližně 100 repríz a byla oceněna cenou poroty za tvůrčí přínos na festivalu Kopřiva 2010. Od roku 2011 vypráví andělé z KUFRu v čase adventním příběh o narození Ježíška v představení Vánoční hra aneb Co andělé zvěstovali. A postupně vznikly ještě sólové pohádky – Jůlie na výletě, Co je pod sluncem nejvzácnější a Sportovní pohádka a společná klaunérie Kuželka a Aduši.
Žonglování se stalo charakteristickým rysem uměleckého vyjadřování Divadla KUFR, i když jej ne vždy nutně využívá. Snaží se o žánrovou divadelní různorodost. Balancuje na pomezí pouličního-klaunského-kejklířského divadla, nového cirkusu a netradičního autorského experimentálního divadla. Divadlo KUFR má za sebou účast na rozličných festivalech, kulturních akcích veřejných i soukromých – jarmarcích, historických slavnostech apod. K „nejexotičtějším” patří účinkování na Mezinárodním divadelním festivale HighFest Jerevan 2004 v Arménii, na Mezinárodním divadelním festivale v Cuernavace a Mexico City – Mexiko 2007 nebo na Festivale ženského divadla na hranici Finska a Švédska v Haaparandě. Divadlo KUFR, alias zapsaný spolek KUFR, je organizátorem Mezinárodní žonglérské a divadelní dílny ALEJE, mezinárodního žonglérského setkání Brno Juggling Convention, ale i dalších dílen (např. Grundtvig). Pro svoji uměleckou, pedagogickou i organizační činnost si klade za cíl povznášet kulturní a uměleckou úroveň žonglérů, divadelníků, pedagogů i veřejnosti obecně, vnášet kreativní impulzy do žonglérské „komunity“ i na alternativní divadelní scénu, napomáhat komunikaci mezi lidmi, resp. mezi různými kulturami i národnostmi, šířit a předávat teoretické i praktické znalosti v oboru žonglování, psychomotoriky, divadla, umění a kulturní historie.